پیام سازمان آزادی زن بمناسبت 8 مارس
8 مارس را به یک روز اعتراض گسترده
علیه زن ستیزی، آپارتاید جنسی و بیحقوقی زن بدل کنیم!

مردم!
در آستانه 8 مارس، روز جهانی زن، قرار داریم. اکنون یک قرن است که آزادیخواهان، برابری طلبان و جنبش سوسیالیستی جهان روز 8 مارس علیه ستمکشی زن به اعتراض بلند میشوند. 8 مارس در تاریخ بعنوان سمبل آزادیخواهی و برابری طلبی به ثبت رسیده است. 8 مارس روزی است که نظام مردسالار و زن ستیز به مصاف طلبیده میشود. این یک روز مهم جهانی است.

سی سال پیش زنان در ایران در این روز به یک اعتراض وسیع علیه اولین تعرضات زن ستیزانه رژیم اسلامی دست زدند. سی سال پیش زنان موفق شدند این تعرضات رژیم را عقب بنشانند. این پیروزی در تاریخ جهانی مبارزات جنبش آزادی زن بعنوان یک واقعه مهم به ثبت رسیده است. زنان در ایران در 8 مارس (17 اسفند) 1357 اولین اعتراض وسیع علیه رژیم اسلامی را سازمان دادند. به این ترتیب جنبش آزادی زن بعنوان پیشتاز مبارزه علیه رژیم اسلامی و اسلام سیاسی پا به عرصه گذاشت. طی سی سال اخیر این جنبش از پای ننشسته است و با جسارت قابل ستایشی در مقابل یکی از خشن ترین رژیم های تاریخ مقاومت کرده است.

8 مارس چشمان تمام دنیا به سوی ایران میچرخد. گویی آزادیخواهان در سراسر جهان با مبارزه و مقاومت زنان در ایران قوت قلب میگیرند. از سوی دیگر سردمداران جنبش اسلام سیاسی با نگرانی به استقبال 8 مارس میروند. جنبش آزادی زن در ایران و استقامت و گسترش آن محک آزادیخواهی و برابری طلبی در مقابل یک نظام سیاه و سرکوبگر است. اکنون حتی به سخره کشیدن حجاب توسط دختران جوان تحسین جهانیان را برانگیخته است. 8 مارس باید بکوشیم این مقاومت جسورانه را به شکل جمعی به نمایش درآوریم. باید بکوشیم 8 مارس را به یک روز اعتراض گسترده علیه زن ستیزی، آپارتاید جنسی و بیحقوقی زن بدل کنیم.

زنان فعال و مبارز!

جنبش آزادی زن در ایران نه تنها پیشتاز مبارزه آزادیخواهانه علیه رژیم اسلامی، بلکه همچنین دشمن سرسخت اسلام سیاسی و امید آزادی زن در کل منطقه اسلام زده است. زن ستیزی هویت ذاتی این جنبش سیاه و ارتجاعی است و لذا آزادی زنان در گرو خلاصی کامل از این نظام است. تا زمانیکه این نظام بر جامعه حکم میراند، زنان نخواهند توانست طعم آزادی و برابری را بچشند. باید در مقابل هر گونه تلاشی برای تنگ کردن افق آزادی جنبش مان، کوچک کردن اهداف و تقلیل خواست هایمان هشیار باشیم. این نظام قابل بزک کردن نیست، اصلاح بردار نیست. رژیم اسلامی بدون زن ستیزی، بدون آپارتاید جنسی و بدون حجاب اسلامی پوچ و بی معنا است. باید صفوف خود را در مقابل تلاش های کسانی که میکوشند جنبش ما را به بیراهه بکشانند و با توهم پراکنی در صفوف ما برای این نظام سیاه عمر بیشتر بخرند محکم کنیم. باید در مقابل این تمهیدات، متحد و یک صدا به این نظام زن ستیز، به بیحقوقی زن و به آپارتاید جنسی "نه" بگوییم.

8 مارس برای جنبش آزادی زن یک روز مهم است. باید بکوشیم قدرت جمعی جنبش مان را در این روز به نمایش درآوریم. باید بتوانیم دیوارهای آپارتاید جنسی را در این روز درهم شکنیم. در گرامیداشت این روز تجمعات خود را با شعار ستم بر زن موقوف، سرکوب زنان ممنوع، زنده باد آزادی زن، نه به آپارتاید جنسی و نه به حجاب سازمان دهیم. در این روز یک بار دیگر به ادامه جنبش مان تا رسیدن به آزادی و برابری اعلام تعهد کنیم. رژیم اسلامی زیر فشار مبارزات ما چند قدم به عقب برداشته است. بکوشیم با تجمعات خود در 8 مارس این عقب نشینی را تثبیت کنیم. جنبش بین المللی آزادیخواهی و برابری طلبی با علاقه و احترام جنبش آزادی زن در ایران را تعقیب میکند. این جنبش را به پشتیبانی و حمایت فعال دعوت کنیم. سازمان آزادی زن نماینده قاطع و رادیکال جنبش آزادی زن است. سازمان آزادی زن صدای اعتراض و آزادیخواهی زنان ایران را در این روز به گوش جهانیان خواهد رساند. به سازمان آزادی زن بپیوندید!

آذر ماجدی
ستم بر زن موقوف!
سرکوب زنان ممنوع!
زنده باد آزادی زن!
28 فوریه 2009