کارگران غرب بافت سنندج
اداره کار را به کنترل خود درآوردند!

کارگران غرب بافت، امروز چهارشنبه 6 شهریور ماه، در یک تجمع اعتراضی در مقابل اداره کار سنندج، این ادراه را به مدت نیم ساعت تحت کنترل خود درآوردند و مانع ورود و خروج مراجعین و کارکنان اداره شدند.

کارگران پس از شکایت از کارفرما به هیات حل اختلاف، بخاطر اخراج و عدم پرداخت سه ماه حقوق شان و دریافت رای مثبت این هیات به کارخانه مراجعه کردند. اما کارفرما بی اعتناء به تصمیم هیات حل اختلاف و با پشتیبانی نیروی سرکوب رژیم اسلامی مانع ورود کارگران به کارخانه شد و علیه این تصمیم هیات حل اختلاف شکایت کرد. دیروز بعد از ظهر دادگاه تجدید نظر زیر نظر هیات تشخیص مصلحت برگزار شد. این دادگاه با حضور نمايندگان استانداری، حراست، نيروی انتظامی اداره کار، مديريت کارخانه و نماينده  کارگران برگذار شد.  دادگاه تجدید نظر عملا به نفع کارفرما رای داد و اعلام کرد که مشکل کارگران در اين دادگاه حل نخواهد شد و بايد به مراجع بالاتر ارجاع داده شود. این باصطلاح دادگاه تجدید نظر حتی عدم دریافت 3 ماه حقوق و مزایای مربوط به حق شیفت و اضافه کاری و غیره کارگران را که مثل روز روشن است، نیز مسکوت گذاشت.   

کارگران از اين تصميم دادگاه تجدید نظر خشمگين شدند و این دادگاه را به زیر سوال بردند: "چطور است که هميشه حق با کارفرما است؟" این نظر مجمع عمومی کارگران در مورد دادگاه تجدید نظر سرمایه داران است. لذا کارگران در مجمع خود اعلام کردند که برای کارگران غرب باف راهي بجز اعتراض باقی نمانده است و آنها تا رسيدن به خواستهايشان هر روز در مقابل اداره کار تجمع خواهند کرد. بدنبال این تصمیم مجمع عمومی، کارگران امروز، با در دست داشتن احکام دادگاه حل اختلاف مبنی بر ابقاء به کار و پرداخت حقوق و مزايای عقب مانده کارگران در مقابل اداره کار سنندج جمع شدند. کارگران با صدای رسا شعار میدادند و فرياد زنان می پرسیدند که "چرا کسی جوابگوی ما کارگران نيست؟" این تجمع اعتراضی کارگران غرب باف توجه مردم و کارگرانی که در وضع مشابه قرار دارند جلب نمود. سریعا نیروهای یکان ویژه و انتظامی که توسط رئیس اداره کار قراخوانده شده بودند، به محل اداره کار گسیل شدند.
ما در اطلاعيه های بعدی شما را در جريان اخرين اقدامات کارگران غرب بافت خواهیم گذاشت.


مرگ بر جمهوری اسلامی!
مرگ بر سرمایه داری!
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری!
حزب اتحاد کمونیسم کارگری

6 شهریور 1387- 27 اوت2008